Monday, December 28, 2015

"Terlajak Laris" Tagline azimat..

Dato' Aliff Syukri Kamarzaman 
LATAR BELAKANG:
Susuk tubuh ini dilahirkan pada 3April 1987 di Felda Kechau Kuala Lipis. Pahang.Mendapat pendidikan awal di Sg Besar Selangor kemudian melanjutkan pengajian di Sekolah Menengah Telok Gadong Klang.Selepas itu beliau belajar di Sekolah Pondok Pasir Tumboh Kelantan. Selepas itu, beliau menyambung pelajaran di Sekolah Integrasi As-Syakirin, Shah Alam sehingga tingkatan 5 dan menyambung pelajaran ke Taylor Collage.

2.PENUBUHAN AWAL SYARIKAT
D'Herbs Holdings (M) (dahulu D'Herbs Healthy Marketing) mula diasaskan sekitar tahun 2010 dimana mereka hanya beroperasi di lot kedai di tingkat 2 dengan seorang pekerja sahaja dan mempunyai 4 produk utama iaitu Bedak Asas, Produk pelansingan, Minuman Kesihatan Wanita dan Lipstick Rawatan Bibir.Dan kini mereka langkah maju setapak kehadapan dengan menghasilkan hampir 90 rangkaian produk baru dengan seramai 35 orang kakitangan yang membantu melancarkan perjalanan syarikat.
Bermula dengan hanya beroperasi di tingkat 2 mereka telah berpindah di lot kedai bawah dan telah menyewa dua lot kedai bagi melancarkan urusan perniagaan dan memudahkan semua rakan niaga berurusan. Kini D'Herbs telah menjadi satu jenama yang semakin mendapat tempat di hati pengguna samada di Malaysia, Singapura dan Brunei dengan beroperasinya secara rasmi di Wisma D'Herbs di Kota Damansara dan kami juga berazam untuk menjadi salah satu jenama kosmetik yang terkenal di Malaysia serta negara-negara jiran dan matlamat kami sehingga ke seluruh dunia. 

3. WAWASAN, MISI DAN OBJEKTIF SYARIKAT
Wawasan Syarikat:
Visi Utama D'Herbs adalah untuk menjadi sebuah syarikat single level yang mengeluarkan produk kecantikan dan kesihatan dengan konsep terbuka yang lebih mudah dan ringkas sekaligus mempunyai sistem yang terbaik dari segi pengurusan, keberkesanan, kualiti serta harga berpatutan yang mampu dimiliki oleh semua golongan sekaligus dapat menjana pendapatan serta keuntungan bagi kedua – dua pihak iaitu pengeluar dan peniaga.Rujukan
Misi Syarikat:
Membantu golongan wanita dan lelaki yang mengalami masalah kesihatan dalaman dan luaran untuk tampil dengan lebih yakin dan bergaya. Disamping membantu mereka menjana pendapatan yang lebih lumayan dengan menjual produk daripada D'Herbs
Objektif Syarikat:
  1. Membantu masyarakat merawat wajah luaran dan dalaman.
  2. Memberikan perkhidmatan selepas jualan.
  3. Mempunyai konsep kedai yang kemas, menarik, bersih dan ceria.
  4. Memberikan produk yang terbaik untuk pelanggan untuk masa jangka panjang.
  5. Mengedarkan produk kosmetik, kesihatan dan kecantikan semua produk yang terdapat di pasaran khususnya Malaysia dan menjadikan sebagai kedai semua dalam satu bagi memudahkan pengguna (One Stop Center).
  6. Membesar menjadi sebuah syarikat sendirian berhad.
  7. Menjadi sebuah syarikat bumiputera yang berdaya saing dan kompetitif dalam perniagaan yang sangat mencabar.

 Rahsia kejayan produk D'Herbs adalah terletak kepada cara pengiklanan produk mereka yang menarik selain Dato' Aliff sendiri yang menjadi tunjang belakang kepada iklan tersebut. Ianya terbukti menjadi satu fenomena kepada masyarakat sendiri dan sering menggunakan unsur-unsur jenaka dan dekat dengan masyrakat.

Contoh Iklan D'Herbs



Rujukan:
    


No comments:

Post a Comment